Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

میلادحضرت عیسی مسیح(ع)

روزچهارم دیماه برابربا25دسامبرسالروز میلادحضرت عیسی مسیح(ع) یکی ازبزرگترین پیامبران اولوالعزم الهی وصاحب کتاب است. او که به امر خدا از مریم عذرا (زنی باکره )وپاکدامن بدنیا آمدودرگهواره گواه پاکدامنی مادرش شد.حضرت عیسی(ع) پیام آورصلح و دوستی وعدالت ومبارزه با طاغوتهای زمان ورهایی بخش انسانهای دربندشاهان و روحانیان بنده زر و زوربود. 

حضرت عیسی مسیح(ع) یا (عیسی ناصری) متولد(۲-۷) (قبل از میلاد) وعروج( ۲۶-۳۶)(پس از میلاد)) شخصیت مرکزی مسیحیت بزرگترین دین دنیاست. در باور مسیحیان عیسی(ع) تجسم خدا در جسم انسانی و آغازگر جریان مسیحیت می‌باشد. او در شهر بیت‌لحم از شهرهای ایالت ناصره منطقه یهودیه به دنیا آمد.ایشان به نامهای عیسی ، یسوّع ، یوشع ، یهوشع و یهوشوع(صیغه کامل) نیز خوانده شده‌است. در انجیل یسوّع مسیح ۵۰ بار، عیسی مسیح ۱۰۰ بار و لفظ مسیح ۳۰۰ بار آمده‌است.  

میلادحضرت عیسی مسیح(ع) مبارکباد

عیسی در زبان عبری به معنی «خدا کمک می‌کند» ( بعد‌ها به معنی «خدا نجات می‌دهد») است.

درزبان انگلیسی آنحضرت جیسس(Jesus) خوانده می شود.

منابع اصلی برای بررسی زندگی حضرت عیسی(ع) چهار انجیل رسمی هستند، هر چند برخی از محققین معتقدند که متن‌های دیگر چون انجیل توماس نیز به اندازه چهار انجیل سنتی برای ترسیم تاریخی عیسی(ع) اهمیت دارند.از نظرمسلمانان انجیل های موجود تحریف شده اند.تنها یک انجیل بنام انجیل بارناباس از نظر مسلمانان به انجیل واقعی نزدیکتراست ولی مسیحیان آنرا قبول ندارند. اکثر پژوهشگران متعقدند که عیسی(ع) یک یهودی از ناحیه «جلیل» در شمال فلسطین بود که از او به‌ عنوان یک معلم و شفابخش یاد می‌شد. محققین مسیحی اغلب اتفاق نظر دارند که او توسط حضرت یحیی(ع) غسل تعمید یافته و در اورشلیم(بیت المقدس) تحت فرمان پنطیوس پیلاطس و به جرم آشوب‌گری بر علیه امپراتوری روم مصلوب شد. 

میلادحضرت عیسی مسیح(ع)مبارکباد

ازدیدگاه اسلام حضرت  عیسی بن مریم یکی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت وکتاب است. نام و داستان وی به کرّات در قرآن و احادیث اسلامی آمده‌است. مسلمانان برای عیسی(ع) معجزاتی قائل‌اند، از جمله سخن‌گفتن در گهواره در دفاع از مادر و نیز زنده‌کردن مردگان و شفای بیماران و کوران مادرزاد، و دمیدن حیات در گِلِ بیجان. با این حال قرآن عیسی(ع) را فقط بنده و فرستادهٔ خدا می‌شناسد و هرگونه اعتقاد به تثلیث یا تجسُد خدا در عیسی(ع) در نزد مسلمانان کفر است. نظر مسلمانان پیرامون مرگ عیسی(ع) نیز با آنِ مسیحیان متفاوت است. طبق گفتهٔ قرآن این عیسی(ع) نبود که مصلوب شد، بلکه امر بر آنان مشتبه شد. به روایتی خدا صورت عیسی(ع) را بر یکی از دشمنان وی افکند و وی به جای عیسی(ع) مصلوب شد. به اعتقاد مسلمانان عیسی(ع) در آخرالزمان همراه حضرت مهدی(ع) ظهور خواهد کرد. پشت سر حضرت مهدی(ع) نماز خواهد خواند و دجال یا ضد مسیح(ع) بر دست عیسی(ع) کشته خواهد شد.

نام حضرت عیسی(ع) ۲۵ بار در قرآن آمده‌است. برای مثال در آیات ۱۵۷، ۱۶۳ و ۱۷۱ سوره نساء، آیات ۷۸ و ۱۱۴ سوره مائده، آیه ۸۵ سوره انعام، ۳۴ سوره مریم، ۷ سوره احزاب، ۱۳ شوری، ۶۳ زخرف و آیات ۶ و ۱۴ سوره زخرف این نام ذکر شده‌است. آنحضرت بشارت دهنده آمدن پیامبربزرگ اسلام بود.

میلاد آن حضرت برتمامی مسیحیان ومسلمانان مبارک باد.

میلادحضرت عیسی مسیح(ع)مبارکباد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد