Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

سالروزشهادت استادمطهری وروزمعلم

روز12اردیبهشت سالروزشهادت استاد شهید مرتضی مطهری است واین روز به یادبود این معلم شهید روز معلم نام گرفته است.ضمن آرزوی شادی روح آن شهیدبزرگوارروزمعلم نیز بر همه معلمان دلسوزوآنان که با عشق وعلاقه وازخودگذشتگی به آموزش کودکان،نوجوانان وجوانان این مرزوبوم مشغولندمبارک باد.

مطهری تحصیلکرده حوزه علمیه وهمچنین استاد دانشگاه بود.اومتکلمی بودکه هم درفلسفه دست داشت وهم با مشربهای عقیدتی وسیاسی روز آشنابودوهم دربسیاری ازموضوعاتی که درذهن جوانان وروشنفکران زمان خودمطرح بودبه پاسخگویی پرداخت. 

شهیدمطهری در روز13بهمن 1298 شمسی درقریه فریمان ازتوابع مشهددیده به جهان گشود. بعد از تحصیلات ابتدائی در سن دوازده سالگی عازم مشهد مقدس شد و دوران مقدماتی تحصیلات فقهی را به پایان برد و در سال 1316 شمسی رهسپار حوزه علمیه قم گردید. در حوزه سالها از محضر اساتید متعدد آیات عظام: محقق داماد، آیت الله یثربی، آیت الله حائری، آیت الله بروجردی و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی دروس خارج فقه و اصول و علوم متداوله را به پایان برد و چون عشق و علاقه به دروس حکمت و فلسفه و اخلاق داشت سالها علوم عقلی و اخلاق را از حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی و علامه طباطبائی رحمةالله علیه به خوبی فرا گرفت و خود در علوم عقلی و نقلی مهارت یافت. 

شهیدمرتضی مطهری

استاد مطهری دانشمندی خوش اخلاق، متین و پرحوصله و بردبار و با ابهت بود. همیشه به یاد خدا بود. به قرآن و نهج البلاغه احاطه زیادی داشت. به انجام نوافل و مستحبات مقید بود. دانشمندی زاهد و متواضع بود.

یکی از ویژگیهای شهیدمطهری تلاش برای شناخت نیازهای روحی وعاطفی جوانان وطیف تحصیلکرده دانشگاهی وکوشش برای پاسخگویی به  این نیازهابود واین موضوع ازنوع ایرادسخنرانیهاوکتابهایی که تألیف نمود آشکاراست.همچنین او بشدت با التقاط اسلام با سایر مشربهای فلسفی وعقیدتی که توسط برخی دانشگاهیان وگروههای سیاسی انجام می شدمبارزه می کرد.اوسخنرانیها ی مذهبی وآثارقلمی زیادی ازخودبه یادگار گذاشته است .او تألیفات ارزشمندی را ازخودبجاگذاشت.امام خمینی درمورد او با این مضمون اظهارنظرکرد:"ایشان شایدتنهاکسی است که می توانم بگویم آثارش بلا استثنا خوب است". ازجمله آثاراو می توان موارد زیر را نام برد:

1ـ اصول فلسفه و روش رئالیسم در چهار جلد 2ـ خدمات متقابل اسلام و ایران 3ـ جاذبه و دافعه علی علیه السلام 4ـ سیری در نهج البلاغه 5ـ نظام حقوق زن در اسلام 6ـ عدل الهی 7ـ قیام و انقلاب مهدی 8ـ انسان و سرنوشت 9ـ وحی و نبوت 10ـ ختم نبوت 11ـ پیامبر امی 12ـ امامت و رهبری 13ـ مسئله حجاب 14ـ انسان و ایمان 15ـ انسان در جهان بینی اسلام 16ـ جهان بینی توحیدی 17ـ خورشید دین هرگز غروب نمی کند 18ـ زندگی جاوید یا حیات اخروی 19ـ بیست گفتار 20ـ ده گفتار 21ـ علل گرایش به مادیگری 22ـ مقالات فلسفی 23ـ کلیات علوم اسلامی 24ـ انسان کامل 25ـ کتاب جهاد 26ـ شناخت قرآن 27ـ سیرۀ نبوی 28ـ جامعه و تاریخ 29ـ عرفان حافظ 30ـ داستان و راستان و غیره.

سرانجام این استاد دانشمند در تاریخ یازدهم اردیبهشت 1358 شب هنگام بدست گروه تروریستی فرقان مورد اصابت گلوله قرارگرفت ودرنیمه شب دوازدهم اردیبهشت 1358به شهادت رسید.روحش شادباد.

نظرات 3 + ارسال نظر
لینک باکس شهر یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:32 ب.ظ http://www.box.box30t.ir

:::::::::::::: لینک باکس شهر :::::::::::::
سلام دوست من
لینک باکس شهر با 20000+ بازدید در روز افتخار دارد لینک وبلاگ یا وبسایت شما را ثبت نماید تا درصدها سایت و وبلاگ مختلف به نمایش درآید و رتبه سایت شما در موتور های جستجو افزایش یابد .
مراحل ثبت لینک شما در لینک باکس :
1- ابتدا کد لینک باکس را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید .
2- عنوان لینک را به همراه آدرس وبسایت یا وبلاگ خود از طریق فرم زیر لینک باکس ارسال کنید .
با تشکر

sahar یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:33 ب.ظ http://dancersite.mihanblog.com

سلام دوست عزیز داشتم تو گوگل سرچ میکردم که وبلاگ شما را دیدم . واقعا عالی هست خیلی لذت بردم.اگر خواستی به وبلاگ منم یه سر بزن. ممنونم اگر خوشت اومد لینکم کن

فاطیما یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:45 ب.ظ http://mylove2010.mihanblog.com

سلام دوست عزیز.خسته نباشی.وبت رو دیدم.[گل][گل][گل]

همه چیز خوب و عالی بود.[لبخند][لبخند][لبخند]

معلومه برای طراحی اون زحمت کشیدی.[دست][دست][دست]

من فاطیما هستم.خیلی خوشحال میشم که به وبلاگ منم سر بزنی

[خجالت][خجالت][خجالت][خجالت]

ادرسشو بهت میدم:http://mylove2010.mihanblog.com

ادرس گروه یاهو مو برات مینویسم.حتما توش عضو شو.

میتونی با من و همه ی اعضای گروه مرتبط بشی.

تبادل اطلاعات کنیم و با هم دیگه اشنا بشیم.

http://mylove2010.mihanblog.com/extrapage/group

[لبخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند]

موافقی با هم تبادل لینک داشته باشیم[تفکر][تفکر][تفکر]

ازت میخوام منو لیک کنی[گریه][گریه][گریه][گریه]

منو با اسم وبکده ی عشق لینک کن.[بوسه][بوسه][بوسه][بوسه][بوسه]

منتظرم ها[نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند]منم لینکت میکنم. بای

[خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ][خداحافظ]

http://mylove2010.mihanblog.com

http://mylove2010.mihanblog.com


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد