Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

سالروزشهادت امام موسی کاظم(ع)

 شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)تسلیت باد.

هفدهم تیرماه برابربا25رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) است.شهادت آن بزرگواربرهمه شیعیان جهان تسلیت باد.

نام امام هفتم ما، موسی و لقب آن حضرت کاظم وکنیه آن امام "ابوالحسن" و "ابوابراهیم" است. شیعیان و دوستداران لقب "باب الحوائج" به آن حضرت داده‌اند.پدر بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق (ع) و مادر گرامیش حمیده است.

تولد امام موسی کاظم (ع) روز یکشنبه هفتم ماه صفر سال 128هجری در "ابوأ " اتفاق افتاد. دوران امامت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) مقارن بود با سال‌های آخر خلافت منصور عباسی و در دوره خلافت هادی و سیزده سال از دوران خلافت هارون که سخت‌ترین دوران عمر آن حضرت به شمار است. امام موسی کاظم (ع) از حدود 21 سالگی بر اثر وصیت پدر بزرگوار و به امر خداوند متعال به مقام بلند امامت رسید، و زمان امامت آن حضرت سی و پنج سال و اندکی بود که مدت امامت آن حضرت از همه ائمه غیراز امام عصر(عج) بیشتر بوده است.

هارون خلیفه عباسی بارهانسبت به ترورشخصیت امام موسی کاظم(ع) اقدام نمودولی به نتیجه مطلوب نرسید وبارها آنحضرت را به زندان انداخت و نهایتاً دستور داد سندی بن شاهک ، امام کاظم (ع) را در بیست و پنجم رجب سال 183 هجری قمری در پنجاه و پنج سالگی با خرمای زهرآلوده به شهادت برساند.
پیکر مطهرش پس از تحمّل سال‌ها زندان به‌طور معجزه‌آسایی توسط فرزندش علی بن موسی الرضا
(ع) غسل داده شد و در مقابر قریش در مدینه السلام ـ در حاشیه بغداد ـ مدفون گردید. مزار شریفش مورد توجه عموم قرار گرفت و سالها بعد نوه بزرگوارش حضرت امام جواد (ع) در کنارش دفن شد و شیعیان دلباخته‌ی آنها شهر کاظمین را در کنار تربت پاکشان تأسیس نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد