Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

Atyabi Weblog/وب نگاری اطیابی

این وب نگاری درمورد موضوعات گوناگون می باشد.

سالروز ولادت امام حسین(ع)

سالروز ولادت امام حسین (ع)مبارکباد 

24تیرماه برابرباسوم شعبان سالروز ولادت باسعادت سیدالشهدا امام حسین(ع) وروزپاسدار است. این روزفرخنده برهمه مسلمانان بویژه شیعیان مبارکباد.

امام حسین(ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد. رسول خدا(ص) نام این فرزند زهرا(ع) را "حسین" نهاد. وی مورد علاقه شدید پیامبر خدا(ص) بود و آن حضرت در باره ی او فرمود: "حسینُ مِنّی و اَنَا مِن حسینِ..."و در آغوش پیامبر(ص) بزرگ شد. هنگام رحلت رسول خدا(ص) ، شش ساله بود. در دوران پدرش علی بن ابیطالب(ع)نیز از موقعیت والایی برخوردار بود. علم، بخشش، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، تواضع، دستگیری از بینوایان، عفو و حلم و...از صفات برجسته این حجت الهی بود. در دوران خلافت پدرش، در کنار آن حضرت بود و در سه جنگ "جمل"،  "صفین" و "نهروان" شرکت داشت.  

  پس از شهادت پدرش که امامت به حسن بن علی(ع) رسید، همچون سربازی مطیع رهبر و مولای خویش و همراه برادر بود. پس از انعقاد پیمان صلح، با برادرش و بقیه اهل بیت(ع) به مدینه آمدند. با شهادت امام مجتبی(ع) در سال 49 یا 50 هجری، بار امامت به دوش امام حسین(ع) قرار گرفت. با مرگ معاویه در سال 60 هجری، یزید به والی مدینه نوشت که از امام حسین(ع) به نفع او بیعت بگیرد. اما سید الشهداء(ع) که فساد یزید و بی‏لیاقتی او را می‏دانست، از بیعت امتناع کرد و برای نجات اسلام از سلطه یزید و نجات دین راه مبارزه را پیش گرفت.وبدین ترتیب مقدمات حماسه کربلا وشهادت آنحضرت و72تن ازیارانش بدست یزیدیان فراهم شد. درود و سلام خدا براوباد. 

25تیرماه برابرباچهارم شعبان نیز سالروز ولادت پرچمدار و سقای کربلاحضرت اباالفضل العباس(ع) و روز جانباز است.   

سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد    سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد  سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد  سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد   سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد   سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد  سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد  سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد  سالروز ولادت امام حسین(ع) مبارکباد 

عبّاس ابن علی(ع) در قلّه ‏ رفیع ایمان ، شجاعت و وفا قراردارد هم او در فضل ، کمال ، فتوّت و رادمردی، الگویی برجسته ، در اخلاص ، استقامت و پایمردی، نمونه و در هر خصلت نیک و صفت ارزشمندی، که کرامت یک انسان به آن بسته است، سرمشق بود. اومظهر دین باوری ، حقجویی ، باطل ستیزی و جانبازی بود .او با وفاداری تمام حامی برادرش سیدالشهدا(ع) بود وپرچمداری و سقایی خاندان رسالت را درصحرای کربلابرعهده داشت. درودخدابراوباد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد